DIY blog s návody, výtvarnými tipy a cestami za inspirací

4. října 2016

Sushi "sendvič" - třeba k obědu do práce

Taky milujete sushi? A děláte si ho doma? Já ano, suroviny se dají koupit v každém větším obchodě, jeho příprava je celkem rychlá a navíc je i zdravé.

Sushi rolky Sushi sendviče s avokádem, mangem a lososem
Připravuju ho podle receptu a videonávodu od Koko z menu domů - tedy hlavně rýži - tu totiž musíte vařit buď ve speciálním rýžovaru nebo ji udělat v troubě. A když se s tím hezky pomazlíte, výsledek vás určitě mile překvapí.
Opravdu si nastudujte video, protože každý krok je moc důležitý. Stejně tak i ingredience.

Nejdřív jsem se nějakému experimentování se sushi bránila - stále jsem se držela té největší, ohrané klasiky. Už je to dlouho, co jsem na nějakém blogu viděla fotku z Japonska, kde autorka jedla takový sushi toust. A já na to od té doby myslela - jak se budu zakousávat do změklé řasy. Našla jsem si i spoustu receptů na Pinterestu. Tam objevíte i možnosti kombinace sushi - burrito jako sushirrito. A fakt dovnitř dávají opečené maso, salsu a salát. (a vlastně proč ne)

Já tentokrát zůstala víc konzervativní - moje sushi sendviče jsou s mangem, avokádem a lososem.

Připravte si:

  • 3 kusy řasy nori
  • na rýži: hrnek rýže, 1 a 1/2 hrnku vody na rýži, 25 ml rýžového octa, lžička cukru, 1/2 lžičky sůl
  • na náplň: 1 avokádo, 1/2 manga, 200 gramů lososa
  • omáčka wasabi
Jakmile si uvaříte a připravíte rýži, na bambusovou podložku položte řasu lesklým dolů. Pak navrch dejte asi 1 - 1,5 cm vrstvu rýže a nechte tak 2 cm nahoře okraj na zalepení. Na rýži pak položte na proužky nakrájeného lososa, mango a avokádo. Potřete wasabi omáčkou, můžete zakápnout i sojovou omáčkou (opět tou speciálně na sushi) a zabalte do tlustšího válce. 

Zabalte do potravinářské fólie nebo alobalu. 

PS: fotka je jen jedna, víc jsem jich nestihla. 

Máte rádi sushi vy? Jaké nejzajímavější kombinace jste vyzkoušeli? 


1 komentář on "Sushi "sendvič" - třeba k obědu do práce"
  1. Rýži na sushi vařím normálně v nerez hrnci a je stejně dobrá jako z rýžovaru. :D Konečně tu ale vidím správný poměr suroviny ku vodě. Jinak mango, avokádo a losos je skutečně výtečná kombinace chutí. :3
    Tenhle blog se mi hrozně moc zalíbil, takže už odebírám novinky. :3

    OdpovědětVymazat

Děkuji za komentáře. Pokud jej vyhodnotím jako spam, ohodnotím patřičně také stránku, na níž odkazujete.

Kontaktní formulář

Název

E-mail *

Vzkaz *